مجله خودرو

نظافت خودرو

یکی از ملاک های شناخت سلیقه‌ راننده خودرو تمیز بودن رینگ ها است به جرات می‌توان گفت تمیز کردن ماشین آن وقت به چشم می‌آید که رینگ و لاستیک به خوبی تمیز شده باشد.

برای تمیز کردن رینگ و تایر می‌توانید از اسپری نانو مخصوص شستوشوی رینگ و لاستیک یا آب پر فشار نیز استفاده کنید ولی مراقب باشید به رنگ بدنه آسیبی وارد نشود.

یکی دیگر از ملاک ها تمیز کردن داخل ماشین است که باید این کار در 4 چهار بخش انجامشود . (بخش اول صندلی) (بخش دوم کفپوش) (بخش سوم سقف) (بخش چهارم جلوی اتاقک که شامل فرمان، دنده و دریچه های کولر) است را تمیز کنید. همان طور که گفتیم تمیز کردن ماشین کمی زمانبر است و نیاز به صبر و حوصله دارد. در ابتدا تمام  فضا را با دقت جارو برقی بکشید و کفپوش ها را در بیرون از خودرو تکان دهید. اگر نیاز است با کف و آب بشویید.

اگر روکش صندلی و فرمان چرمی است، بهتر است از شوینده و اسپری استفاده نکنید زیرا چرم اسیب میبیند و بهتر است با دستمالی نرم و ابگرم تمیز کنید. پیش از واکس زدن اول دستمال نمدار روی سطوح بکشید تا گرد غبار پاک شود. اگر هم جنسشان پارچه‌ای است می‌توانید به صورت تکه‌ای از فوم های شوینده برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید.

برای تمیز کردن بخش های جلویی ابتدا با برس نرم گرد و خاک را پاک کنید. سپس دستمال نمدار بکشید. در نهایت با استفاده از واکس تمام سطوح را برق بیندازید. تمیز کردن قفل کمربند ایمنی را هم از یاد نبرید.

 


برای خرید روکش صندلی ماشین های مختلف به میلاد کاور اعتماد کنید.

همه‌ی ما بار ها خودمان ماشینمان را تمیز کرده‌ایم ولی به تمیزی وقتی که می‌بریم کارواش نمی‌رسد. علت هم نه ابزار است و نه شوینده های گران قیمت و کم یاب. در واقعیت ترفند هایی وجود دارد که با دانستنشان می‌توانید بهترین متخصص در زمینه تمیز کردن ماشین شوید.

درخشندگی بدنه: یکی دیگر از راز های تمیز کردن ماشین ایجاد درخشندگی بر روی بدنه است. برای درخشان شدن بدنه‌ی خودرو یک راهکار ارزان قیمت وجود دارد و آن هم استفاده از نرم کننده‌ی مو است. نرم کننده مو حاوی ماده‌ای به نام لانولین می‌باشد که درخشندگی و براقیت را به ارمغان می‌آورد.

دستمال خشک کن: دستمالی را که با آن لکه ها را پاک کردید و یا گرد و غبار را از بین بردید را نباید به عنوا دستمال خشک کن استفاده کنید.

پولیش زدن: پولیش کردن یک مهارت است که نکته های ظریفی دارد. به طور مثال ابتدا باید سطح آسیب دیده را سنباده زده و رنگ و واکس بمالید؛ سپس، پولیش بزنید.

تمیز کردن شیشه در روز های بارانی: پیش از بارش باران بهتر است شیشه ها را با محلول مخصوص بشویید تا لک نشوند.ی یک چهارم فنجان آمونیاک را با یک لیتر آب سرد مخلوط کرده و در ظرف آبپاش بریزید. به محض شروع بارش روی شیشه از این محلول بپاشید و با دستمال بدون پرز آن را دستمال کنید.

خوشبو کننده: دستگیره های خودرو همیشه مورد کم توجهی دارندگان خودرو واقع می‌شوند. بیشترین میزان آلودگی روی دستگیره ها تجمع می‌یابد. بنابراین بهتر است سطح آن ها را با اسفنج کفی، بدون نفوذ آب به کلید های روی آن، دستمال بکشید و در جا خشک کنید. سپس با استفاده از واکس یا روغن رو ان را برق بیندازید
  • کلمات کلیدی :
  • نظافت خودرو روکش صندلی
  • روکش صندلی
چهارشنبه 11 تير 1399
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ