آخرین مطالب

تعویض قطعات پژو 405 در خانه

در این مطلب می‌آموزید چگونه برخی از قطعات پژو 405 را در خانه عوض کنید

تعویض قطعات پژو 405 در خانه
این روز‌ها پژو 405 مانند پیکان‌های قدیمی‌ است. در زمان ما پیکان ماشین بود که پدر شما آن را داشت و شما با آن رانندگی یاد می‌گرفتید و چون تازه یاد گرفته بودید آن را تا می‌توانستید به در و دیوار می‌زدید، بعد که دستتان راه افتاد ماشین دیگری می‌خریدید. اما چرا پیکان و پژو 405 در این روزگار این گونه‌اند یک دلیل ساده دارد خیلی از قطعات پژو 405 و پیکان را می‌توان در خانه عوض کرد.
فقط یک دست آچار بکس یا آچار جغجغه می‌خواهد؛ یک دست آچار رینگی؛ چند پیچ‌گوشتی دوسو و چهارسو در اندازه‌های مختلف و سری که درد کند برای ور رفتن با ماشین. اگر می‌گویید این این آچار‌ها گران‌اند و خریدن آنها خودش از اجرت تعویض قطعات پژو 405 بیشتر می‌شود، جواب این صحبت‌‌ها آن است که این آچارها تا سال‌ها برای شما می‌ماند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید چه برای ماشینتان، چه برای کار‌های دیگر خانه.  به خصوص اگر چند فرزند دارید که به سن گواهینامه گرفتن رسیده‌اند پیشنهاد می‌کنم حتما این چند دست آچار و یک جک روغنی برای ماشین خود بگیرید و هر چند وقت که یک گوشه ماشین شما تصادف کرد به راحتی آن را تعویض یا صاف کنید. 
اما چرا تعویض قطعات پژو 405 را به شما پیشنهاد می‌کنم. برای این که راننده‌ای دستش در رانندگی راه بیفتد پراید و پژو 405 هر دو خوب‌اند تعویض پذیر قعطعاتشان بسیار مناسب است و همین طور قطعات آنها بسیار ارزان‌تر از دیگر ماشین‌های تولید داخل است. فقط کافی است که این قطعات را بخرید و یکی دوبار آنها را عوض کنید. دست‌تان راه می‌افتد و به راحتی می‌توانید آنها را جایگزین کنید. در این مقاله من درباره تعویض برخی از قطعات پژو 405 مطالبی را مطرح می‌کنم.
قطعات پژو 405


 راحت‌ترین قطعه 405 برای تعویض کدام است

راحت‌ترین قطعه‌ای که در پژو 405 قابل تعویض است، آینه بغل‌های این ماشین است. این ماشین توانایی جمع شدن اتوماتیک آینه‌ها به هنگام خاموش شدن ماشین را ندارد.  طراحی این ماشین هم به گونه‌ای است که آینه بغل‌های آن بیشتر از هر ماشین دیگری می‌شکنند. 
اما تعویض این قطعه پژو 405 به دو صورت انجام می‌شود. گاهی فقط آینه ماشین شما شکسته است این قسمت با یک چسب دو طرفه به یک قطعه بشقابی وصل می‌شود. این قطعه بشقابی کارش حرکت دادن آینه به جهات مختلف است. بدون ابزار خاصی می‌توانید آینه شکسته را از بشقابی آن جدا کنید و بعد آینه جدید را بچسبانید. هر چقدر جدا کردن قطعه ساده است چسباندن مجدد آن کمی پیچیده است.
قطعات پژو 405

این قطعه از قطعات پژو 405  همیشه در معرض باد و باران و سرعت زیاد ماشین است. پس باید بسیار محکم و مقاوم به قطعه بشقابی بچسبد.  استفاده از هر چسبی برای شما نمی‌تواند مفید باشد. توصیه ما به شما این است که حتما از چسب‌های سیلیکونی برای  چسباند این قطعه استفاده کنید. زیرا استفاده از چسب‌های دیگری ماند چسب 123 شاید در بدو امر کار شما را بسیار سریع راه بیندازد اما چندی بعد به راحتی  آینه شما کنده می‌شود دیگر نمی‌توانید آن را بچسبانید.
چسب دو طرف و چسب پشت خود آینه هم از این دست هستند و مقاومت چندانی ندارند. برای آن که چسب سیلیکون به خوبی بچسبد بشقابی و قطعه‌ای که می‌خواهید بچسبانید را به خوبی تمیز کنید تا گرد و خاک نداشته باشد. مقداری نچندان زیادی از این چسب را به بشقابی بزنید. آینه را روی آن بچسبانید و یک تکه فوم روی آینه بگذارید و بعد با چسب نواری آن را به دور قاب آینه ثابت کنید. سه روز بگذارید آینه در جای خود بماند تا چسب آن خشک شود. این دسته از چسب‌ها برای آب بندی شیشه استفاده می‌شود و هم در برابر ضربه و هم در برابر گرما  و سرما و رطوبت بسیار مقاومند.
اما در بسیاری موارد وقتی ضربه شدید باشد آینه از پایه می‌شکند. در این حالت کمی خرج شما زیاد می‌شود چون قطعات پژو 405 به صورت پک فروخته می‌شود و شما پایه آینه تنها را نمی‌توانید بخرید، مگر استوک باشد که آن هم احتمالا به مدل ماشین شما نمی‌خورد. اما هنوز می‌توانید خودتان آینه بغل را عوض کنید. 
این بار هم کار چندان سخت نیست. به یک پیچ‌گوشتی دوسو و یک چهارسو نیاز دارید باید ابتدا فلاپ روی آینه را بردارید و بعد سیم و اتصال آن را بیرون بکشید و این اتصال ها در قسمت بالایی یک خار برای باز و بست دارند. با نوک پیچ‌گوشتی دوسو خار را آزاد کنید و با اندکی اعمال قدرت اتصال را جدا کنید. به یاد داشته باشید که هنگام این کار هیچ‌ وقت سیم‌ها را نکشید چون احتمال قطع شدن دارند و اگر سیم‌های اتصال قطع شود برای درست کردن آن به ابزار خاصی نیاز دارید و رسما به دردسر می‌افتید.
بعد آن که اتصال را جدا کردید سه پیچ کنار هم را از داخل باید باز کنید. این سه پیچ روی قطعه مثلثی پایه از داخل وجود دارند. برای باز کردن این سه پیچ اگر آینه فابریک باشد به آچار رینگی و اگر قبلا آینه تعویض شده باشد به پیچ گوشتی چهارسو نیاز دارید.
قطعت را به همان ترتیب که باز می‌کنید باید ببندید. یعنی اول پایه آینه را با چند ضربه کوچک جا بزنید بعد سیم را از داخل وصل کنید حالا حتما آینه را امتحان کنید و ببینید که اطراف می‌گردد یا نه اگر موتور برقی آینه کار نمی‌کرد احتمالا یا قطع خراب است یا سیم‌ها را درست جا نزده اید. از جا خوردن درست اتصال اطمینان حاصل کنید. اتصال سیم‌های ماشین کمی سفت جا می‌خورد.
سه پیچ انتهای کار هم روش خاصی برای بستن دارند. در ابتدا هر یک از پیچ‌ها فقط درگیر کنید و اصلا آنها را تا آخر سفت نکنید. بعد سه پیچ را تا نیمه و بعد کامل سفت کنید. این گونه عمر پایه نگهدارنده شما بیشتر می‌شود.


 تعویض چراغ جلو
تعویض چراغ‌ها یکی از ساده‌ترین بخش‌های تعویض قطعات پژو 405 است. با باز کردن چند پیچ و فشردن چند پین می‌شود آن را به راحتی تعویض کرد. قاب چراغ جلو گاهی به خاطر یک ضربه می‌شکند تعویض کل قاب و یا لامپ‌های کار سختی نیست.
لامپ چراغ جلو  از آن دسته قطعات پژو 405 است که به طرز بسیار ساده‌ای در ماشین کار شده. تعویض کل چراغ پژو هم کار چندان سختی نیست اما همیشه چراغ جلو وقتی می‌شکند که عملا ضربه‌ای به ماشین وارد شده باشد و در این حالت نه تنها چراغ را باید تعویض کنید که برخی از قطعات پژو 405 را هم باید راهی صافکاری کنیم. از این رو ما در اینجا به تعویض کل کاسه چراغ نمی‌پردازیم.
اما لامپ جلو 405 خیلی ساده در کاسه چراغ قرار گرفته است. پشت چراغ یک درپوش پلاستیکی است در برخی از مدل‌های 405 با سه پیچ و در برخی با یک پین فنری به پشت چراغ محکم شده است باز کردن آن بسیار ساده است. آن را باز کنید پشت لامپ و سیم کشی آن معلوم می‌شود. لاپ شما باید سه پایه در اطراف خود داشته باشد که با گرداندن 45 درجه‌ای خلاف عقربه‌های ساعت آزاد شده و لامپ از پشت چراغ در می‌آید. 
پین اتصال سیم چراغ هم بدون پیچ و چسب است به راحتی با اندکی کشیدن  از پایه جدا می‌شود. لاپ را تعویض کنید و این فرایند را به صورت برعکس انجام دهید. 
سیم‌کشی و سیستم برق 405 همیشه یکی از نقاط ضعف این ماشین بوده است و ماشینی هم که این گونه باشد به سرعت چراغ می‌سوزاند و البته قطعات  برقی 405 نیز مانند لامپ آن در معرض خطرند. بد نیست که تعویض برخی دیگر از قطعات پژو  405 را هم بلد باشید می‌تواند برای شما بسیار کار راه‌انداز باشد. 
كلمات كليدی: قطعات پژو 405، قطعات 405

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
تماس با ما
استفاده از مطالب این سایت به قصد اهداف تجاری و بدون ذکر نام شرعا جایز نمی باشد