مطالب محبوب

معرفی ایتال دیزاین، شغل ایتالیایی!

خانواده جیوجیارو و آلدو مانتووانی حدود سی سال پیش یک شرکت طراحی را راه اندازی کردند

معرفی ایتال دیزاین، شغل ایتالیایی!

Italdesign یک شرکت طراحی بشمار می‌آید که در زمینه‌های مختلفی مانند مدیریت پروژه، طراحی صنعتی، بسته‌بندی، مهندسی، مدل‌سازی، نمونه‌سازی، تستینگ کارهای بزرگی را انجام داده است. وقتی حرف از ایتالیا میشود باید پشت هرنام و برند بزرگ، اسم یک خاندان را بیاوریم، خانواده جیوجیارو و آلدو مانتووانی موسسان این برند در۱۳ فوریه ۱۹۶۸ بودند. در سال ۲۰۱۰ اکثریت سهام شرکت ایتال‌دیزاین (۹۰٫۱٪ درصد) توسط یکی از زیرمجموعه‌های آئودی؛ یعنی شرکت خودروسازی لامبورگینی خریداری شد و پس از آن در سال 2016 تمام سهام آن به لامبورگینی فروخته شد.

لیستی از نمونه کارهای ایتال‌دیزاین را برای شما آماده کرده‌ایم که میتواند باعث هیجان شما شود. از رنو 21 خاطره انگیز و فاو بسترن تازه به بازار آمده تـــــا کابین هواپیمای ATR و ماتیز!!! 

شاید بتوان دهه نود را اوج شکوفایی این کمپانی دانست. طراحی‌های ایتال‌دیزاین برای سه‌آت ، جگوار، بوگاتی، بی‌ام‌دابلیو،  لکسوس، فیات، رنو، لامبورگینی، فولکس واگن، آلفارمئو و در نهایت مازراتی کـــارنامه‌ای درخشان را برای خانواده جیوجیارو به‌جا گذاشت. در قرن جدید آنها برای گسترش بازار خود به آسیا چراغ سبز نشان دادند، هرچند پیش از سال 2000 هم برای برخی کمپانی‌های کره‌ای و ژاپنی فعالیت میکردند امــــا حجم این فعالت‌ها در قرن جدید بیشتر شد. در سال تاسیس این کمپانی خودرویی با نام "بیزارینی مانتا" تولید شد که یک سوپراسپرت بود و در نمایشگاه موتورشو تورین در سال 1969 رونمایی شد. ایتال‌دیزاین، یک موتور هشت سیلندر که متعلق به شورولت کوروت بود را برای این خودرو انتخاب کرد. ازآن خودرو دفرانسیل عقب فقط یک نمونه ساخته شد. در سال رونمایی از مانتا، ژاپنی‌‌ها برای ارائه پیشنهاد همکاری پاپیش گذاشته و درخواست کانسپت یک هاچبک را از شرکت ایتال‌دیزاین کردند.
 

  • ایتال دیزاین ، در سال 2010 فضای داخلی کابین هواپیمای ATR72 سری 600 را با نام "آرمونیا" طراحی کرد.
  • در سال 2006 همکاری ایتال‌دیزاین و شرکت چینی FAW آغاز شد. در همان سال ایتالیایی‌ها اولین طرح خود را به چین ارهئئه کرد و  با طراحی  -  FAW-B70 که یک سدان بزرگ به شمار میرفت، همکاری خود را با چینی‌ها مستحکم‌تر کرد. سه سال بعد فاو خودرویی معرفی کرد که FAW-B50 نام داشت و طراحی آن نیز توسط ایتال دیزاین صورت گرفته بود.
  • طراحی خودرو ZEROUNO DUERTA در سال 2017 که توانایی رسیدن به سرعت 320 کیلومتر در ساعت را دارد. این سوپراسپرت یک انجین 10 سیلند با حجم 5200cc دارد که با سیستم انتقال قدرت دوکلاچه میتواند بیش از 600 اسب‌بخار را به چرخ‌ها انتقال دهد. موتور این سوپراسپرت پیش از این در آئودی R8 استفاده شده بود.
  • ایتال‌دیزاین در همکاری خود با دوو کره، یک مدل ماتیز به نام d’Arts آماده کرد که ویژگی‌های اسپرت ظاهری به آن اضافه شد.
  • طراحی رکسونِ سانگ یانگ نیز بر اساس درخواست این کره ای به ایتال‌دیزاین رسید.
  • یکی از معروف‌ترین طراحی‌های ایتال دیزاین مربوط به کانسپت فورد موستانگ میشود. کانسپت طراحی شده در سال 2006 توسط ایتال دیزاین سال‌‌هاست که با تغییراتی نه چندان بزرگ به‌روز میشود. شباهت زیاد کانسپ ارائه شده به خروجی نهایی خودرو نشانی از کیفیت بالای طراحی این خودرو  توسط ایتالیایی‌هاست.
  • اگر سوار هواپیمای ایرباس 320 شده باشید ، رنگ آبی صدلی‌ها حتما جلب توجه کرده است، طراحی صندلی‌های ایرباس 320 کار همین کمپانی میباشد. 
  • رنو21 که روزی در تهران به عنوان تاکسی استفاده میشد و الان دیگر نامی از آن به میان نیست، از طراحی‌های ایتال دیزاین محصوب میشد.

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
تماس با ما
استفاده از مطالب این سایت به قصد اهداف تجاری و بدون ذکر نام شرعا جایز نمی باشد